===-=-=-----
-----=-=-===
:=-==SOLDAT MANUAL (21.08.02 polski)==-=:
Index:
Wstep
Dystrybucja
Wymagania
Fabula
Start
Domyslne klawisze
Rodzaje gry
Opcje gry
Ekran gry
Bronie
Bonusy
Komendy
Chat
Serwer dedykowany
Historia wersji
Lista plac i inne
Kontakt
:---===WSTEP:
Soldat to gleboko filozoficzna gra z ukrytym przeslaniem i mocno zarysowana fabula z elementami skomplikowanej intrygi oraz strategiczno-handlowa struktura, w ktorej wcielasz sie w postac Atylli wodza Hunow. Twoim zadaniem jest opanowanie kluczowych miejsc dla swiatowej finansiery. Zdobywasz nowe terytoria i podwladnych za pomoca specjalistycznych metod wyszukanej percepcji i skrupulatnemu badaniu wzrostu cen akcji. Aby potem gdy akcje beda wysokie sprzedac je! I pogromic swoich przeciwnikow, krolow finansow znajdujacych sie na rynku od 50 lat! Niech sie ciebie lekaja, gdyz to ty bedziesz mial caly swiat w garsci, kontrolujac ceny zboza i nakladajac sankcje na kraje trzeciego swiata! Bedziesz mial do dyspozycji najlepszych maklerow gieldowych, najdokladniejszych ksiegowych i kupe brudnego szmalu, ktory bedziesz inwestowac w lewe interesy - podziemne kasyna, walki psow, rozgrywki roskiej ruletki. Bedziesz musial stawic czolo nowym wyzwaniom i zeglowac posrod pomyslnych wiatrow, na cieplych pradach, szerokiego morza swiatowej finansiery, inwestycji, nieruchomosci, gieldy i ubezpieczen spolecznych ...A tak naprawde:
Soldat to gra czerpiaca najlepsze cechy z gier takich jak Liero, Worms, Quake i Counter-Strike. Jest to multiplayerowa strzelanina z szybka akcja i hektolitrami krwi, rozgrywajaca sie na dwuwymiarowych arenach. Kilkunastu graczy moze nawalac sie miedzy soba korzystajac z arsenalu wspolczesnej broni bojowej.
Soldat to gra typu Freeware. Mozesz z niej korzystac bez
zadnych oplat. Jedyne czego oczekuje jako autor to pare pochlebnych zdan na
temat gry pod adres michalm@poczta.fm .
Dzieki temu bede bardziej zmotywowany do pracy. Oczywiscie bede jeszcze bardziej
zmotywowany za motywacje w plynie lub motywacje w papierze (patrz nizej).
Soldat moze byc rozpowszechniany na wszelkie sposoby. Nie mozna jedynie pobierac
za niego kasy, chyba ze zostanie to uzgodnione ze mna. Jesli gra zostanie
umieszczona na jakiejs stronie WWW, CD, czy zostanie dobrze zrecenzowana, to
prosze o powiadomienie mnie.
Wazne:
Jesli chcialbys mi podziekowac za moja ciezka prace, odwdzieczyc sie, grasz duzo
w Soldat, uzywasz Soldat w kafejce internetowej, rozpowszechniasz Soldat czyniac
swoja strone, magazyn, czasopismo, siebie bardziej popularnym lub chcialbys aby
Soldat byl coraz lepszy, powinienes zastanowic sie nad podarowaniem mi paru
zlotych.
Soldat bedzie robiony dalej pod warunkiem ze mi pomozesz. Mozesz wplacic
rownowartosc 9$ przez ShareIt tutaj -
http://shareit1.element5.com/product.html?productid=164223&stylefrom=164223¤cies=all
To jest strona do kupowania programow shareware ale to jest tylko sposob aby
zaplacic mi za Soldat.
W zamian umieszcze cie w liscie podziekowan i bede cie dozywotnio informowal
(przez e-mail) o nowych wersjach Soldat.
Jesli masz jakies pytanie w zwiazku z tym lub chcialbyc mi sie odwdzieczyc w
inny sposob (wyslac czek), pytaj (michalm@poczta.fm).
:---===WYMAGANIA:
Urzadzenia wejscia do translacji sygnalow mechanicznych pochodzacych z odnozy
chwytnych do jednostki centralnej, przetwarzajacej dane wejsciowe i odsylajace je do urzadzenia pokazujacego
zbitek pikseli za kawalkiem szkla. Oprocz tego organ przekazujacy impulsy swietlne z pikseli do centralnej
jednostki kory, interpretujacej widzialne obrazy. Czyli:
- Klawiatura, myszka, monitor, mozg
A dokladniej,
Optymalne wymagania:
- Celeron 400
- Akcelerator oblsugujacy Direct3D
- Karta graficzna kompatybilna z DirectX 8.1
- 32 MB RAM
- troche MB miejsca na dysku
- karta dzwiekowa
- karta sieciowa, modem itp.
- Microsoft Windows
- Microsoft DirectX 8.1
:---===FABULA:
Z duchem Quake'a, a wiec:
Jest paru gosci, ktorzy postanowali sie ponaparzac, a ty mozesz byc jednym z
nich.
Gra z komputerem (z botami).
Najlatwiej rozpoczac gre w ten sposob:
- Wybierz mape z menu MAPS po prawej
- Zaznacz pare komputerowych przeciwnikow z najdalszego menu BOTS po
prawej
- Kliknij na guzik START GAME
Gra sieciowa.
Jesli chcesz grac z innymi ludzmi przez siec musisz zdecydowac najpierw jak:
a) zakladasz gre i inni sie do ciebie podlaczaja
Wejdz w menu OPTIONS i w opcjach NETWORK
wybierz rodzaj polaczenia (Connection - LAN/Internet). Ustal maksymalna liczbe
graczy, ktorzy beda mogli sie do ciebie podlaczyc (jesli masz slabe polaczenie z
internetem lepiej ustawic mniej graczy). Jesli chcesz grac przez internet gra
moze zarejestrowac sie w Lobby Servers, tak aby inni gracze mogli cie
znalezc w wyszukiwarce serwerow. Teraz wybierz tryb gry, mapy z listy i wcisnij
START GAME w pierwszym menu. Jesli gra sie pomyslnie zarejestrowala w
Lobby Server pojawi sie komunikat w grze.
Wazne! - nie mozesz zakladac gry jesli posiadasz firewall w sieci. W takim
wypadku sprobuj udostepnic porty w firewall (domyslne 23073 dla serwera, dla
klienta 10 numerow wyzszy 23083).
b) ty sie podlaczasz do kogos
Wejdz w menu JOIN GAME. Jesli znasz adres IP serwera (musisz znac go jesli grasz w LANie) do ktorego chcesz sie polaczyc wczytaj go w REMOTE HOST IP. Jesli chcesz znalezc w wyszukiwarce aktywna gre w internecie wcisnij REQUEST SERVER LIST. Jak masz szczescie i sa jakies serwery to kliknij na ktorys z listy ktora sie pojawi, a potem wcisnij JOIN GAME.
[A] - bieg w lewo
[D] - bieg w prawo
[W] - skok
[S] - kucanie
[Lewy przycisk myszy] - strzal
[Prawy przycisk myszy] - dopalacze
[E] - przytrzymac a potem puscic aby rzucic granat
[F] - wyrzucenie broni
[Q] - zmiana na druga bron
[R] - zmiana magazynka
[T] - chat
Klawisze gry mozna zmienic w opcjach PLAYER.
[/] - komenda
[F1] - tabela graczy z wynikami
[F2] - status gracza
[F3] - statystyki (FPS, ping, obciazenie sieci)
[F4] - pokazywanie rzeczywistego
opoznienia sieci w grze
[F6] - pauza gry
[F7] - minimalizacja programu
[F11] - zapisanie screenshota
[ALT] - + klawisze a,b,c... lub
1,2,3...0 - gotowe odzywki w chat lub komendy
[ESC] - wyjscie z gry do menu
:---===RODZAJE GRY:
1. Deathmatch
Walka kazdy z kazdym oto kto zabije najwiecej. W punktacji liczy sie tylko
ubicie przeciwnika.
Zalecany Respawn Time: 3-6 sekund.
2. Pointmatch
To samo co
Deathmatch tylko walka
odbywa sie na punkty. W grze wystepuje zolta
flaga za trzymanie ktorej dostajesz dwa razy wiecej punktow za zabicie. Mozliwe sa tez punkty
za multikills. Za zabicie dwoch gosci po kolei dostajesz dwa razy wiecej
punktow, za trzech cztery razy wiecej itd. Np. za trzymanie flagi i zabicie po
kolei 6 ludzi dostaniesz 64 punkty!
Zalecany Respawn Time: 3-6 sekund.
3. Teammatch
Na arenie moga znajdowac sie cztery druzyny
(Alpha Team, Beta Team, Charlie Team, Delta Team). Kazda walczy przeciwko sobie. Wygrywa druzyna, ktora w sumie zdobedzie najwieksza liczbe zabojstw.
Zalecany Respawn Time: 2-8 sekund.
4. Capture the Flag
Dwie druzyny (Alpha Team i Beta Team) walcza przeciwko sobie. Punkty zdobywa sie
za wykradniecie flagi z bazy przeciwnika i dostarczenie jej do swojej bazy z
flaga.
Zalecany Respawn Time: 6-10 sekund.
5. Rambomatch
Gra w stylu Rambo - First Blood. Na planszy znajduje sie
luk Johna Rambo. Ten kto wezmie ta potezna bron zyskuje niezwykla moc
regeneracji zdrowia. Reszta graczy powinna urzadzic polowanie na jego luk, poniewaz
punkty za zabicie zdobywa tylko Rambo.
Zalecany Respawn Time: 6-10 sekund.
:---===OPCJE GRY:
Standardowe opcje dostepne w menu OPTIONS to:
- Respawn Time - czas, wyrazony w sekundach, w jakim pozostajesz po smierci
az do nastepnego urodzenia. Jest to rowniez czas w ktorym wybierasz bron.
- Mouse Sensitivity - czulosc poruszania sie myszki. Im wiecej tym szybciej.
- Friendly Fire - jesli jest wlaczone mozna zabic swoich towarzyszy z druzyny
- Bonus Frequency - czestotliwosc pojawiania sie specjalnych bonusow. 0 -
wcale... 5 - bardzo duzo.
- Flame God, Berserker, Predator, Vest, Cluster - wybor poszczegolnych
bonusow do gry
- Chat - wlaczone oznacza, ze boty mowia czasem
- Volume - poziom glosnosci dzwieku wyrazony w procentach
- Game Music - nastrojowa muzyczka podczas gry
- Difficulty - ma wplyw na celnosc botow
- Game Password - haslo serwera
- Connection - w jaki sposob chcesz grac przez siec (LAN/Internet)
Przy opcji Internet jest lista polaczen (Modem, ISDN, DSL, T1).
Jest to uzywane przy wyszukiwarce serwerow, aby gracze wiedzieli jakie masz
polaczenie.
- Max Players - maksymalna liczba graczy w grze sieciowych
- Port - port gry sieciowej (dla klienta powinien byc ten sam co serwera)
- Game Name - nazwa serwera gry. Bedzie widoczne w wyszukiwarce serwerow
klienta.
- Lobby Servers - lista serwerow przechowujacych liste gier sieciowych
Soldat
- Register in Lobby Servers - czy gra ktora tworzysz ma byc
zarejestrowana w serwerach z listami gier sieciowych. Dzieki temu gra bedzie
widoczna w wyszukiwarce w menu JOIN GAME.
W opcjach rozpoczecia gry:
- Kill Limit, Point Limit - Gdy ktorys z graczy bedzie mial tyle
zabojstw/punktow gra sie konczy. Podczas Teammatchu liczba ta dotyczy sumy zabojstw calej druzyny.
- Capture Limit - Limit ilosci zdobytych flag w Capture the Flag.
- Time Limit - czas trwania rozgrywki na jednej mapie w minutach
- Survival Mode - tryb rozgrywki w Deathmatch, Teammatch i Rambomatch
polegajacy na tym ze nie ma respawnowania w czasie gry. Po zabiciu gracza czeka
on az pozostanie jeden zywy lub jedna zywa druzyna i wtedy rozgrywka sie konczy
i przechodzi na nastepna mape. Punkty po zakonczeniu rundy pozostaja. Resetuja
sie po przejsciu calego cyklu z listy map.
- Loop - zapetlenie listy map
Niestandardowe opcje sa dostepne w pliku SOLDAT.INI.
:---===EKRAN GRY:
Tak zwany HUD w Soldat to:
- Paski i symbole na dole ekranu oznaczaja kolejno: Zdrowie, Amunicja i
Granaty oraz Pasek Przeladowania, Paliwo Odrzutowe.
- Status Gracza [wlacz/wylacz F2] znajduje sie po lewej na dole:
Pierwsza liczba, od gory wskazuje: zajmowane miejsce / ilosc graczy.
Srodkowa oznacza liczbe
zabojstw/punktow.
Trzecia pokazuje jaki jest Kill Limit/Point Limit/Capture Limit w grze.
W grze w sieci pojawia sie lagomierz - kropka ktora w
zaleznosci od czasu ping zmienia barwe i wielkosc.
- Podczas Teammatchu po prawej na dole znajduje sie kolumna liczb, kazda
oznaczajaca sume zabojstw druzyny.
- Podczas gry w Capture the Flag po prawej na dole znajduja sie liczby zdobytych flag
druzyn.
Gdy flaga jest poza baza pojawia sie tez w tym miejscu znaczek
przekreslonej flagi.
Bron wybiera sie klawiszami numerycznymi 1-9,0 przy starcie lub podczas oczekiwania na ponowne narodzenie po pojawieniu sie menu. Mozna takze porzucic aktualna bron i podniesc bron zdobyczna. Mozliwe jest noszenie dwoch broni (jedna w rece, druga na plecach).
Bronie do wyboru:
1. Desert Eagles
Bron Akimbo! Automatyczny pistolet, ktorego odrzut moze zlamac reke. Z tego powodu nie
mozna nim strzelac szybko, ale pare celnych kulek w opancerzona glowe konczy
przygode nieszczesnika.
2. HK MP5
Najpopularniejszy pistolet maszynowy na swiecie. Szybka bron, na krotkie odleglosci moze konkurowac z ciezkimi bronmi.
3. AK-74
Zmodyfikowana wersja Automatu-Kalasznikova z 1947 roku. Bron terorystow, a takze
wiekszosci armi swiata (w tym Polski). Niepokonana bron od 50 lat.
4. Steyr AUG
Ta bron wyglada jak zabawka ale na pewno nia nie jest. Z ogromna predkoscia
wyrzuca z siebie pociski siekajac nieoslonietych przeciwnikow.
5. Spas-12
Shotgun strzela srutem ktory rozpruwa cialo. Idealna bron na bliski kontakt.
6. Ruger-77
Strzelba mysliwska. Szybkostrzelna i celna. Nadaje sie do polowania na losie i
na ludzi.
7. M79
Wyrzutnik granatow pamietny z czasow wojny wietnamskiej. Viet-Cong uciekal w
poplochu gdy slyszal jego charakterystyczny dzwiek. Granat 40mm rozbryzga
kazdego goscia nawet po strzale zza gorki.
8. Barret M82A1
Ta bron snajperska ma przerazajaca sile razenia. Zaprojektowana do przebijania pancerzy
czolgow. Armia nie przewidziala nawet uzycia jej przeciwko ludziom. Ale kto by
sie tym przejmowal?
9. FN Minimi
Karabin maszynowy przeznaczony do ostrzeliwania przeciwnika z odleglosci.
Idealna bron na wsparcie druzyny.
10. XM214 Minigun
Pamietna "Kosiarka" z filmu Predator. Obrotowa montowana na helikopterach
wykorzystana jako bron do uzytku indywidualnego. Pozera niesamowita ilosc olowiu
i moze zabic tyle samo przeciwnikow.
Standardowy arsenal:
Colt 1911
Przez lata byl to podstawowy pistolet piechoty armii amerykanskiej. Dostepny zawsze po
starcie jako druga bron.
Piesci
Po wyrzuceniu broni mozesz pojsc w slady Rocky'ego.
Granaty
Przy starcie otrzymujesz 3 granaty. Mozesz zebrac zielone pudelko i
otrzymac kolejne 3.
Specjalne bronie:
Luk Rambo
Slynny luk Johna Rambo dostepny w trybie Rambomatch. Wspanialy do
skrytych operacji. Cichy, szybki jak blyskawica i smiercionosny.
Mozliwosc zmiany strzal na strzaly wybuchajace klawiszem zmiany broni
Flamethrower
Sluzy do jarania przeciwnikow. Dostepny po zebraniu bonusa Flame
God.
Na planszy znajduja sie
bonusy do zebrania, ktore pojawiaja sie co jakis czas. Oto one:
Apteczka
Regeneruje zdrowie na maxa.
Granaty
Zawiera 6 granatow, tyle mozesz tez udzwignac.
Granaty
odlamkowe
3 granaty, ktore po kontakcie z ziemia wyrzucaja z siebie smierconosne wybuchowe odlamki.
Kamizelka
kuloodporna
Skutecznie obroni cie przed pociskami. Zuzywa sie szybko ale wytrzyma pare serii z karabinu.
Flame
God
Czas trwania: 15 sekund
Stajesz sie niesmiertelnym wladca ognia! Otrzymujesz miotacz plomieni do palenia przeciwnikow i niesmiertelnosc w jednym. Bez obawy mozesz palic wszystkich i smiac sie gdy przed toba uciekaja!
Berserker
Czas trwania: 15 sekund
Jednym slowem masakra! Twoje bronie czterokrotnie poteguja swoja moc siekajac na kawalki wszystko co stanie na drodze. Mozesz wytluc kilkunastu wrogow jedna seria!
Predator
Czas trwania: 25 sekund
Stan sie samotnym lowca! Po zebraniu tego bonusa zyskujesz niewidzialnosc. Nie slychac takze wystrzalow z twojej broni. Nie lataj i malo strzelaj, a bedziesz niezauwazalny. Wtargnij do bazy przeciwnika w CTF i wykradnij mu niepostrzezenie flage!
:--RESTART-===KOMENDY:
Po wcisnieciu "/" mozna wpisac jedna z ponizszych komend:
ADDBOT imie bota | dodanie nowego bota w czasie gry |
KICK imie gracza | wywalenie gracza/bota z gry |
MAP nazwa mapy | zmiana mapy |
KILL | harakiri |
BRUTALKILL | bardzo harakiri |
PAUSE | zatrzymanie gry |
SMOKE | gracz zapalena badz wyrzuca cygaro |
TABAC | gracz zuje tyton |
SAY | komenda dla serwera dedykowanego aby nadac komunikat |
BAN imie gracza | banuje gracza na serwerze |
TAKEOFF | gracz zdejmuje helm |
RESTART | resetuje aktualna rozgrywke |
NEXTMAP | zmienia mape na nastepna w liscie |
Komendy wywolywane z parametru:
Mozliwe sa nastepujace parametry przy uruchamianiu Soldat.exe:
- Soldat.exe -dedicated (uruchamia Soldat jako serwer dedykowany)
- Soldat.exe -start (wlacza od razu gre, bez wchodzenia do menu)
- Soldat.exe -dedicated -start (wlacza od razu serwer dedykowany,
przydatne jako autostart)
:---===CHAT:
Domyslnie Chat wlacza sie klawiszem T, a wysyla text
ENTERem.
Taunts -
Mozna skorzystac z gotowych odzywek zawartych w pliku TAUNTS.TXT, dzieki
kombinacjom ALT + klawisze numeryczne lub alfabetyczne.
Teamchat - aby text widoczny w konsoli byl dostepny tylko dla towarzyszy
z druzyny wstaw znak "^" przed tekstem np. ^Siema!
Serwer dedykowany sluzy do postawienia szybszego serwera
Soldat bez gracza.
Mozna to zrobic na dwa sposoby:
1. W pliku SOLDAT.INI w sekcji NETWORK znajdz wartosc
Dedicated=0, ustaw ja na Dedicated=1.
2. Uruchom gre z
parametrem -dedicated (Soldat.exe -dedicated). Mozesz skorzystac ze skrotow
dostepnych w menu Start.
Jesli chcesz by serwer wlaczyl sie automatycznie do gry zrob tak:
- Wlacz gre normalnie i wejdz do menu. Ustaw wszystkie opcje gry (tryb
rozgrywki, time limit, liste map itp.).
- Wyjdz z gry i ustawienia zostana zachowane
- Wlacz Soldat z parametrami -dedicated -start
:---===HISTORIA WERSJI:
1.0.5b
- Ulepszony kod sieciowy
- Nowy browser serwerow
- Nowy bonus: Cluster Grenades
- Mozliwosc wyboru bonusow
- Nowa opcja gry: Survival Mode
- Dodany Time Limit
- Nowe opcje wygladu graczy (wlosy, helmy, lancuchy)
- Poprawione krwawienie ze zwlok
- Nowa animacja i sposob rzucania granatem
- Celowanie jest znacznie gorsze podczas ruchu
- M79 wolniej sie przeladowuje
- Wszystkie bronie maja wieksza sile teraz oprocz M79 i Barret
- Poprawiony maly problem z Alt+Tab
- Nowe animacje goscia w spoczynku
- Berserker zwieksza sile teraz x4
- Opcja clanmatchu
- Serwer dedykowany nie zuzywa juz calego CPU
- Serwer dedykowany mozna schowac w tray'u
- Mozliwosc edycji powitania serwera gry
- Serwer dedykowany moze nadawac komunikaty
- Mozliwosc uruchomienia serwera dedykowanego z parametru
- Wyswietlanie liczby graczy przy wyborze druzyny
- Opcja restartu gry lub przejscia do nastepnej mapy w liscie
- Opcja banowania graczy
- Mozliwosc wylaczenia zmiennego koloru ekranu po wzieciu bonusa (problem ATI)
- 2 razy dluzszy respawn po samobojstwie
- Ujemne punkty za samobojstwo i teamkill w Pointmatch, CTF i Teammatch
- Mozliwosc wlaczenia pokazywania rzeczywistego lagu dla obiektow
- Mozliwosc robienia zrzutow ekranu do pliku
- Soldat Map Maker 1.0.1b (pare usunietych bledow, dodana opcja siatki)
- Nowa sciezka muzyczna (Gore)
- Mozna sledzic pocisk Barreta poprzez kucanie i trzymanie fire
Dodane do patcha:
- Naprawiony bug z sortowaniem listy graczy
- Naprawione bledne wskazywanie liczby graczy (lista punktow bez graczy)
- Naprawiony bug z maksymalna liczba graczy
- Kamera nie szaleje juz w Survival Mode
- Pokazywane jest teraz kogo sledzi kamera
- Naprawiony bug z lukiem Rambo
- Naprawiony bug z latajacymi cialami w grze sieciowej
1.0.4b
- Dodane przeszkody do obrony
- Imiona graczy pod kursorem
- Nowa mapa: ctf_Laos
- Poprawa widocznosci fontow
- Poprawiony wyglad pociskow i granatow
- Desert Eagle Akimbo
- Powazny tweaking broni
- Multikill Combos w Pointmatchu
- Czas trwania bonusow skrocony o 5 sekund
- Ulepszony serwer dedykowany
- Usuniecie kilku powaznych bledow w sieci
- Usuniecie bledu z powtarzajacymi sie wiadomosciami
- Usuniecie bledow sieciowych z flagami
- Usuniecie paru cheatow mozliwych w grze sieciowej
- Usuniety blad ze znikaniem granatow
- Okno nie zmienia juz wielkosci gdy ustawione sa Large Fonts
- Nowy dzwiek podnoszenia kamizelki
- Dopalacze wolniej sie laduja ale maja wiecej paliwa
- Dodany Soldat Map Maker 1.0b
1.0.3b
- Duze zmiany w broniach
- Usuniety bug z klonami
- Usuniety bug w liscie serwerow ("out of bounds")
- Usuniete pare bledow w grze sieciowych ("access violation")
- Usuniete bledy z flaga w grze sieciowej
- Nowy serwer dedykowany
1.0.2b
- Dodane bonusy: Predator, Flame God, Kamizelka, Berserker
- Poprawiony kod sieciowy (dzialajace pakiety gwarantowane)
- Poprawione kilka bugow w grze sieciowej
- Opcja nazwania serwera gry
- Nowe dzwieki
- Mniejszy odrzut miniguna
- Gracz z BarretM82A1 widzi o 10% dalej
- Mozliwosc teamchat'u
- Opcja trybu software
1.0.1b
- Dodana opcja konfiguracji urzadzen dzwiekowych
- Dodana opcja wyboru urzadzenia graficznego
- Usuniety bug powodowany zlym adresem hosta
1.0.0b
- 2 nowa mapy: Cambodia i Arena3
- 2 nowe mapy CTF: ctf_Run i ctf_Death
- Drastycznie poprawiony kod sieciowy
- Lepsza gra na wysokich ping
- Lagomierz w postaci kolorowej kropki
- Poprawione chodzenie botow po planszy
- Kamera najezdza na zwyciezce rozgrywki
- Tweaking broni
- Spas-12 ma teraz odrzut po strzale
- Wiecej krwi i innych ozdobnikow
- Usprawniony serwer dedykowany
- Dodana strzalka wskazujaca gracza po respawnie
- Dwukolorowe gradienty tla
- Dodana opcja limitu graczy
- Mozliwosc tworzenia listy map
- Zoptymalizowane mapy
- Soldat Manual
- Intro z muzyka
- Opcja muzyki podczas gry
- Usprawnione dzwieki (m.in. latania)
0.9.9b - trzecia wersja publiczna beta
- Dodana opcja kill limitu
- Nowa forma rozgrywki : Teammatch
- Nowa forma rozgrywki : Capture the Flag
- Mozliwosc zmiany koloru skory gracza
- Dodane wyswietlanie statusu gracza i druzyny
- 3 nowe, male mapy : Fest, Mikra oraz Bunker
- 2 nowe mapy CTF : ctf_Kampf i ctf_Viet
- Ulepszone apteczki i pudelka z granatami
- Mozliwosc Antialiasingu sceny
- Nowe menu wyboru broni
0.9.7b - druga wersja publiczna beta
- Nowy kod sieciowy oparty na czystym protokole UDP
- Nowa forma rozgrywki : Rambo Style
- 2 typy lukow w Rambo Style
- 2 nowe mapy : Karh i Cave
- Dodane grafiki tworzace scenerie (trawa, gruzy, belki itp.)
- Zmiana broni M4-Carbine na Steyr-AUG
- Polepszona grywalnosc (wiecej health)
- Tweaking broni
- Dodane apteczki i skrzynki z granatami na planszy
- Ograniczenie liczby granatow do 6
- Soldat Config
- Dodany 'czas ochronny' po respawnie
- Usuniety problem z wyjsciem gry
- Gotowe odzywki w pliku Taunts.txt
- Mozliwosc zmiany klawiszy
- Mozliwosc zahaslowania serwera
- Mozliwosc postawienia serwera bez gracza
- Usuniety problem z zepsutym skrotem (powodujacym brak dzwieku)
- Boty zyskaly pare platow mozgowych dzieki czemu np. uciekaja od granatow
itp.
- Boty umieja mowic i maja wlasne poglady na zycie
0.9.4b - pierwsza wersja publiczna beta
- 7 map
- 2 tryby gry : Deathmatch i Pointmatch
- Kod sieciowy oparty na Directplay
0.0.0 - Soldat nie istnieje
:---===LISTA PLAC I INNE:
Programowanie, grafika, dzwiek, muzyka, fabula :
Michal Marcinkowski (michalm@poczta.fm)
Narzedzia i komponenty uzyte w produkcji:
- Borland Delphi 6 (http://www.borland.com)
- DirectX 8 + Jedi DirectX 8 headers (http://www.microsoft.com;
http://www.crazyentertainment.net;
http://clootie.narod.ru)
- FMOD (http://www.fmod.org)
- Flatstyle (http://www.flatsyle.de)
- BlackUDP by Lifepower
- Mode Enumeration Unit z komponentu PowerDraw (c) Lifepower
(http://turbo.gamedev.net)
Soldat Lobby Server by TRSSam
Dodatkowa muzyka (Gore) by BSG (Dvader1985@cs.com)
Podziekowania:
+ Dla calej spolecznosci Soldat! Wszystkim ktorzy wysylali mi maile i
udzielali sie na forum, sluzac dobra rada i pochwala.
+ Dla polskiego Warsztatu (http://warsztat.pac.pl) za to, ze grali w
beta-wersje i dali mi pelno pomyslow oraz wytykali wszystkie bledy.
+ Dla Thomasa Jakobsen z IO Interactive za wspanialy artykul
(http://www.io.dk/~tj).
+ Dla Number27 za jego tutoriale (chyba juz ich nie ma w internecie).
+ Dla Dolnego za hosting oficjalnej strony, promocje i pomysly
+ Specjalny uklon dla tych wszystkich, ktorzy beta-testowali Soldat i jakos
sie przyczynili do jego powstania (tak to ty!)
+ Oczywiscie, w skroconej wersji dziekuje: elektrowni, moim komputerom,
klawiaturze, menu start, Johnowi Pascalowi (czy jak mu tam), Johnowi 'god'
Carmackowi, Billowi, Shwarzennegerowi itd.
:---===KONTAKT:
E-mail : michalm@poczta.fm
WWW : http://www.soldat.prv.pl